منو دیجیتال چرا مهم است؟

بازدید 332

آیا منوی رستوران شما در وب سایت شما قابل مشاهده است؟  طبق تحقیقات اوپن تیبل، 93% از مردم قبل از صرف غذا، منوهای دیجیتال آنلاین را مطالعه می کنند و اگر منو شما قابل مشاهده نباشد، ممکن است مشتریان را قبل از اینکه حتی از شما بازدید کنند دور کنید. یک وب‌سایت خوب به بازدیدکنندگان اولین تصور مثبت از شخصیت شما را می‌دهد. با این حال، بسیاری از صاحبان رستوران‌ها زمان کمی صرف می‌کنند تا مطمئن شوند منوهایشان برای مشتریان قابل مشاهده و جذاب است. در این مطلب به این میپردازیم که چرا منو دیجیتال مهم است.

منو دیجیتال در وب سایت شما، یک ابزار فروش مهم است. رستوران شما می‌تواند بهترین مکان و کارکنان عالی را داشته باشد، اما اگر مشتریان آنچه را که در وب‌سایت شما می‌بینند دوست نداشته باشند، برای پر کردن میزهای خود با مشکل مواجه خواهید شد. درک آنچه که مشتریان شما به دنبال آن هستند بخش مهمی از طراحی منو دیجیتال شما است. اگر می خواهید بفروشید، تعامل با مشتری همه چیز است. دسترسی آسان به منو دیجیتال و درک آسان آن بخش مهمی از فرآیند است.

دریافت منو دیجیتال جذاب و کارآمد

اهمیت منو دیجیتال

عصر دیجیتال همه چیز را با یک انگشت در دسترس قرار داده است. اگر با تکنولوژی همگام نباشید، خطر عقب ماندگی در کمین است. مصرف کنندگان خواستار راحتی دیجیتالی هستند و تجربه مشتری نقشی کلیدی در این بازار دارد. اگرچه منو فیزیکی سنتی هنوز موجود است، رستوران ها دیگر نمی توانند حضور دیجیتالی منوی خود و تأثیر قابل توجهی که می تواند بر تجارت داشته باشد را را نادیده بگیرند.

منو های آنلاین نه تنها رایج تر می شوند بلکه آنها برای موفقیت یک رستوران بسیار مهم هستند. یک منو دیجیتالیِ خوب این قدرت را در اختیار رستوران‌داران قرار می‌دهد که نه تنها بر تجربه مشتری در خارج از رستوران تأثیر بگذارد، بلکه تأثیر قابل توجهی بر افزایش درآمد کافه رستوران داشته باشد. 94 درصد از مشتریان بر اساس حضور آنلاین رستوران که شامل منو، نظرات و نام تجاری، در وب سایت خودشان و در سراسر وب است، انتخاب می‌کنند که چه چیزی بخورند. این فرآیند تصمیم گیری در مورد  انتخاب غذا به سرعت اتفاق می افتد، بنابراین مهم است که رستوران ها در مورد نحوه جذب مشتریان آنها استراتژیک عمل کنند.

از نظر آماری، یک رستوران حدود 15 ثانیه فرصت دارد تا توجه یک مشتری را در وب سایت یا منوی خود جلب کند. به گفته دیوید ژنگ از Daily Egg، “اگر شما در 15 ثانیه علاقه ایجاد نکرده اید، احتمالاً نمی توانید با زمان بیشتر هم جلب توجه کنید.”

برای مطالعه مزایای منو دیجیتال اینجا کلیک کنید

گسترش دیده شدن رستوران

داشتن یک منو رستوران آنلاین با قابلیت پیمایش آسان و توصیفی اما مختصر، تعیین می کند که آیا مشتری برای سفارش از یک رستوران وقت صرف می کند یا به جای دیگری می رود. یک منو آنلاین که به خوبی اجرا شده است، افراد را به سمت خود می کشاند و در نهایت بر رفتار خرید آن مشتری تأثیر می گذارد.

یکی از بزرگترین ویژگی های منو آنلاین این است که می توان آن را تنها با یک کلیک به اشتراک گذاشت و تبلیغ کرد. منو های به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو ردپای دیجیتالی رستوران را افزایش می دهند. اجرای موثر منو می تواند برند رستوران را تقویت کند و با قرار دادن آن در معرض دید مشتریان بالقوه بیشتر و تعامل با مشتریان قبلی، پایگاه مشتری رستوران را افزایش دهد. نادیده گرفتن منو آنلاین می تواند به معنای از دست دادن گروه زیادی از مشتریان باشد.

ردیابی موفقیت با تجزیه و تحلیل داده محور

منو دیجیتالِ خود را فراتر از تنها یک منو کنید. منو های مجازی، به ویژه آنهایی که از یک سیستم سفارش آنلاین غذا استفاده می‌کنند، می‌توانند هم تعامل و هم رفتار مشتری را دنبال کنند. این شامل فروش دسته‌ ای خاص، افزودن‌ یا افزایش خرید های مکرر مشتری، زمان اوج خرید و روند مصرف‌کننده است. لزوم داده محوری در دنیای امروز در تمامی صنعت ها حس می شود. به خصوص صنعت های در ارتباط نزدیک با مشتریان.

بینش حاصل از این داده‌ها به رستوران اجازه می‌دهد تا راه‌هایی برای بهبود عملکرد فروش، با هدف افزایش درآمد از طریق تنظیمات ساده منو، بیابد. با تجزیه و تحلیل الگوهای منو، سیستم سفارش آنلاین غذای رستوران شما به اندازه کیفیت غذا برای عملکرد شما حیاتی خواهد شد. توجه داشته باشید که همه  سیستم‌های سفارش آنلاین توانایی تجزیه و تحلیل نقاط داده‌های منو را ارائه نمی‌دهند. بنابراین قبل از همکاری با یک سیستم سفارش آنلاین غذا، دانستن این موضوع مهم است.

نرم افزار رستورانی ماپرا تمامی داده ها و تجزیه و تحلیل ها را در اختیار شما قرار می دهد

اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی جذب کنید و مشتریان فعلی را به رستوران خود بازگردانید، بهینه‌سازی منو آنلاین ضروری است. بدون آن، شما به طور قابل توجهی پتانسیل حضور آنلاین رستوران خود را محدود می کنید و به سبب آن، کسب و کار خود را!

سه نکته مهم در مورد منو دیجیتال مناسب

  1.  آیا منوی شما قابل توجه است؟

واضح‌ترین و شناخته‌شده‌ترین موارد برای ایجاد یک منو چشم‌گیر شامل غذاها و نوشیدنی‌هایی است که برای جمعیت هدف شما جذاب است. منویی که خواندن و درک آن آسان است، از جمله اندازه فونت، طرح‌بندی و قالب‌بندی.

  1. منو رستوران دیجیتال را کجا قرار دهیم؟

منو باید یکی از اولین چیزهایی باشد که مشتری هنگام دسترسی به وب سایت شما می بیند. منو را پشت بسیاری از کلیک های غیر ضروری پنهان نکنید، به آن به عنوان قلب رستوران فکر کنید. توصیه می شود که منو به صورت PDF قابل دانلود نباشد، زیرا شخصی که فایل را دانلود می کند به پنجره جدیدی در مرورگر منتقل می شود. این کار مشتری را از سایت شما دور می کند و خطر از دست دادن آنها را بیشتر می کند. شما می خواهید مشتریان خود را حفظ کنید، تا آنها به رزرو میز و تماس با شما برای اطلاعات بیشتر نزدیک شوند.

  1. آیا منو دیجیتالی رستوران شما بر سئو و رتبه بندی آنلاین تأثیر می گذارد؟

داشتن یک منو دیجیتال در وب سایت شما می تواند در واقع به شما کمک کند تا در جستجوهای مرتبط در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. موتور جستجو می‌تواند کلمات استفاده شده در وب‌سایت شما را بخواند. برای مثال اگر مشتری بالقوه غذایی را که در منو شما است جستجو کند، در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارید تا اگر منو، یک PDF قابل دانلود باشد، زیرا موتور جستجو نمی‌تواند آن را بخواند.

بدون بازاریابی، بیشتر مردم از وجود رستوران شما اطلاعی ندارند. راه‌های زیادی برای بازاریابی وجود دارد، از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی گرفته تا رسانه‌های محلی. داشتن منوی آنلاین یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی است که می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. مشتریان به خاطر غذا و نوشیدنی از رستوران شما بازدید می کنند! و چه راهی بهتر از منوی خود، برای نشان دادنِ آنچه دارید؟

رستوران دیجیتال

قلب یک رستوران هنوز مربوط به غذا، خدمات و فضای عالی است، اما نسل های جدید انتظارات جدیدی دارند. آنها فناوری را بخشی طبیعی از سبک زندگی خود می دانند. آنها فکر می کنند که رزرو ساده میز، خدمات شخصی و پرداخت های روان نیز بخشی از تجربه رستوران و کافه است.

  • کدهای QR برای رستوران ها

اساساً یک کد QR مانند بارکد در فروشگاه مواد غذایی کار می کند، اما شما از گوشی هوشمند خود برای اسکن کد استفاده می کنید. هنگامی که تلفن هوشمند شما کد را اسکن می کند، اطلاعات را به پیوندی تبدیل می کند که حاوی قطعه کوچکی از کد است که معمولاً به یک وب سایت یا یک PDF منتهی می شود. این فناوری با کاربری آسان، فرصت‌های زیادی را برای رستوران‌ها و سایر کسب‌وکارهایی که به دنبال دیجیتالی کردن تجربه و ارائه یک منو دیجیتال برای صرف غذا هستند، باز می‌کند.

  • پرداخت روان در رستوران ها

تدارکات و جریان‌های پرداخت خوب در رستوران می‌تواند منجر به خرید بیشتر و ماندن مشتریان طولانی‌تر شود. یک جریان پرداخت روان نیز یک تصور کلی مثبت ایجاد می کند و به بهبود تجربه مشتری کمک می کند.

  • بازاریابی رستوران

پورتال های رستوران، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل راه های جدیدی را برای ارتباط شما با مشتریان خود ارائه می دهند. تبلیغات را از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) دریافت کنید، به این معنی که مهمانان شما به‌روزرسانی‌های رستوران شما را به اشتراک می‌گذارند.

سخن پایانی

دیجیتالی کردن فقط محدود به رزرو میز به صورت دیجیتالی نیست، بلکه یک جریان است. در مورد نحوه عملکرد بهینه رزرو میز، پیشنهادات شخصی، سفارشات پشت میز، پرداخت های روان و … است. توانایی جمع آوری داده ها در این جریان ها نامحدود است. جمع آوری داده ها راه های کاملا جدیدی را برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید باز کرده است. مطمئن باشید، دیجیتالی شدن مزایای زیادی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.